Perpetuum logo bez tagline

Jolanta Gawryłkiewicz

Dyrektorka Perpetuum Mobile / nauczycielka

Jolanta z żółtym balonem w rękach, do którego robi zabawną minę.

Dyrektorka Perpetuum Mobile, nauczycielka muzyki, ekonomii, zarządzania, zagadnień obywatelskich. Ekonomistka, politolożka i nauczycielka muzyki i muzyczka.

Z ramienia Fundacji Kreatywnej Edukacji jestem członkinią m.in Kujawsko-Pomorskiej Federacji Organizacji Pozarządowych, bydgoskiej Lokalnej Grupy Działania, Polskiego Towarzystwa Edwina Eliasa Gordona oraz Gordon Institute for Music Learning. Inicjowała projekty aktywizacji rodziców. Założyła pierwszy w Bydgoszczy punkt przedszkolny całkowicie zaprojektowany przez młode mamy.

Ma na koncie wiele publikacji naukowych i edukacyjnych. W pracy naukowej zajmuję się poprawą jakości edukacji oraz tematem partycypacji społecznej. Jest współautorką “Podręcznika do kierowania edukacją muzyczną małego dziecka do lat 6” i “Wstępu do improwizacji”. Prowadzi warsztaty muzykoterapeutyczne w ramach projektów skierowanych do klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej. Jest absolwentką Szkoły Trenerów Organizacji Pozarządowych i realizatorką warsztatów partycypacyjnych.

W szkołach i przedszkolu odpowiada za sprawy finansowe i organizacyjne oraz nadzór. Aktywnie promuje działania przedsiębiorczości społecznej, prowadzi projekty społeczne.

Uwielbia podróże: małe i duże, ale koniecznie w obcowaniu z pięknem natury, a także czytanie książek i słuchanie muzyki na żywo.

Czym jest dla Ciebie kreatywna edukacja?

Nie lubię schematów, powtarzanych prawd, które przedstawiają schematyczny obraz świata, a wszystko dookoła się zmienia. Uwielbiam nowe wyzwania, nowe zadania, które rozwijają moje umiejętności poznawcze oraz dają moim dzieciakom szanse na przeżycie czegoś inspirującego. Otwarte oczy oraz buzie to to, o co mi chodzi w projektowaniu placówek edukacyjnych. Obserwowanie nieskrępowanego zaciekawienia – cudowny znak spełnionej edukacji.

Co rozumiesz przez rozwijanie wrażliwości?

Każdy człowiek, czy stworzenie ma swoją wrażliwość. Aby rozwijać się w poszanowaniu dobra innych, natury powinien czerpać z mądrości ludzi, świata możliwie wszechstronnie. Nie można zapominać o limitach: uczucia własne, uczucia innych, dobro natury – bez tych ograniczeń krzywdzimy na mniejszą i większą skalę. Nie jest to dobre.

Co jest dla Ciebie najważniejsze w Twoim systemie wartości

Miłość do drugiego człowieka oraz do natury, jeśli kochamy – nie krzywdzimy, ale wspomagamy rozwój i dobrostan najbliższych.

Udostępnij:

Więcej aktualności:

Ostatnio na Blogu: