Perpetuum logo bez tagline

Marta Ciechacka

nauczyciel biologii/wychowawca

marta-ciechacka

Jestem absolwentką Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, gdzie ukończyłam studia na kierunku biologia. Od najmłodszych lat jestem żywo zainteresowana przyrodą. Dzięki mojemu dziadkowi (emerytowany leśniczy), który dzielił się ze mną swoją wiedzą, miałam możliwość bliżej poznać świat zwierząt i roślin. Początkowo chciałam podjąć działalność naukową lub pracować w laboratorium badawczym, okazało się, że nie jest to coś, co chcę robić w życiu.

Szybko zrozumiałam, że chcę dzielić się moją pasją z dziećmi i być może dać im szansę, aby odkryły to samo co odkryłam ja dzięki mojemu mentorowi – dziadkowi. Ta myśl popchnęła mnie do zdobycia niezbędnych kwalifikacji i ukończenia pedagogicznych studiów podyplomowych i tak zawitałam do Perpetuum!

Czym jest dla Ciebie kreatywna edukacja?

Kreatywna edukacja, to taka, która angażuje wszystkie zmysły ucznia. Pozwala na zrozumienie treści poprzez doświadczanie. Jest to dla mnie forma edukacji, w której uczeń sam odkrywa, tworzy, analizuje, jest dociekliwy, a nauczyciel wyposaża go w odpowiednie narzędzia i pomaga.

Co rozumiesz przez rozwijanie wrażliwości?

W przedmiotach przyrodniczych rozwijanie wrażliwości dzieci jest nieodłączną częścią przekazywanych treści podczas lekcji. Umiejętne prowadzenie zajęć, sprawia, że uczniowie stają się bardziej świadomi i uważni na potrzeby otoczenia. Dowiadują się jak dbać o siebie i innych, o zwierzęta czy rośliny oraz o środowisko przyrodnicze.
Wszystko to sprawia, że na lekcjach przyrodniczych, wrażliwość uczniów kształtuje się w sposób naturalny.

Co jest dla Ciebie najważniejsze w Twoim systemie wartości

W moim systemie wartości najważniejszą rolę odgrywają potrzeby drugiego człowieka. W mojej pracy daję szansę każdemu uczniowi i traktuję go w sposób indywidualny. Uważam, że każda osoba zasługuje na szacunek i możliwość nauki oraz rozwijania się we własnym tempie.

Udostępnij:

Więcej aktualności:

12 listopada 2024

Ostatnio na Blogu: